Astronomy Picture of the Day

Discover the cosmos! Each day a different image or photograph of our fascinating universe is featured, along with a brief explanation written by a professional astronomer.

August 5, 1998

木衛三 : 彗星坑鍊
提供: Galileo Project, Brown University, JPL, NASA

說明: 這張木衛三 (Ganymede)表面連成線的13個隕石坑的照片,是由伽利略探測船攝於1997年。照片涵蓋區域的橫寬各約190公里,隕石坑鍊劃過暗色區與淡色區的分界。隕石坑鍊的成因是什麼呢?在探測太陽系的過程中,在 許多地方曾發現類似的神祕隕石坑鍊,它的成因直到Shoemaker-Levy 9彗星撞木星,才有精采的示範;在 1994年,許多地球的住民見證了巨大的彗星碎片,循序撞入木星。 很可能早期太陽系也有其他類似的扯裂彗星,造成了這個及其他隕石鍊

明日的圖片: InfraRed HorseHead


< 舊圖 | 索引 | 搜尋 | 日曆 | 辭彙 | 教育 | 關於APOD >

Authors & editors: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (USRA)
NASA Technical Rep.: Jay Norris. Specific rights apply.
A service of: LHEA at NASA/ GSFC
&: Michigan Tech. U.

中文譯稿:
天文教學實驗室 (成功大學 物理學系)